torsdag 1 juli 2010

Uppdatering om magen

Nu är jag redan i v.32! Tiden rusar iväg, jag tycker att det var alldeles nyss som vi fick veta att det bor en liten en därinne. Men ändå väntar man bara på att den lill* ska komma ut nån gång.
Det är en väldans fart i magen, det rör sig och poffar inifrån lite då och då. Mest fart brukar det vara på förmiddagsfikat på jobbet, en vända på eftermiddagen och sen på kvällen, runt nio när jag (ofta) ligger och slappar framför tvn.
I förrgår var det som en mindre jordbävning i magen på förmiddagsfikat på jobbet. Det kändes som att alla runt omkring såg att det var full fart :-) Ingen såg dock något, men jag tror att bebisen vände sig runt helt och hållet. Den har legat med rumpan nedåt sen barnmorskan kände för 3 veckor sen. Mycket riktigt, igår när jag återigen var hos barnmorskan sa hon att bebisen låg med huvudet neråt! Den har inte fixerat sig än, men jag är ju "bara" i v.32. De brukar tydligen fixera sig i v.35/36 ungefär.
Blodtryck: 120/65
S/F-mått: 31 cm
Hjärtljud: 142 slag/min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar