torsdag 2 september 2010

Nästan en dagens!

Idag landade mitt första paket med en klänning från OMs höstkollektion! Det här plagget fastnade jag för direkt när jag såg produktbilderna. Det är # 457Plath strap dress i powder. Den är helt underbar i färg och kvalitet, mjukt härligt bomullstyg och riktigt varm rosalila ton. Det enda jag reagerade på är ju att mönstret inte är vänt lika som på produktbilderna! Är det bara jag som har sett det? Jag gillade att rutorna var på tvären...
Kolla här:
  Min underbaring

Eftersom det ändå är en superfin klänning kommer den såklart att få stanna i min garderob. Ni får dock inte se den på eftersom bebisen inte behagat komma ut än...
OMs produktbild

Däremot har jag kombinerat ihop höstens hit med hjälp av Alpaca Hoodly knit i färgen cherry. Det här tycker jag blev en riktig toppenkombo och jag längtar tills jag kan ha kläderna... Ett par leggings eller  jeanstights så är jag klar. Första bilden är något mörk, men vad tycker ni? 
Plath strap dress i powder och Alpaca hoodly knit  i cherry 
Härliga färger eller hur? 

8 kommentarer:

  1. Hej! Den klänningen är jättefin..jag ska prova den hos vår lokala Odd Molly butik..och kombon du visar är ju supersnygg..
    kram

    SvaraRadera
  2. Det blev ju en kanofin kombo, bokade du klänningen hos Smultrongården som jag tipsade om eller fick du tag i den ändå?

    Kram
    Lilla Camilla

    SvaraRadera
  3. Vad snopet att tyget inte är på samma ledd som på bilden innan! Håller med om att det var ännu snyggare! Härlig kofta!!

    /ND

    SvaraRadera
  4. C: Jag förbokade en hos Smultrongården! Perfekt att de hade lagt upp sina kommande plagg annars hade jag säkert inte hittat den.

    SvaraRadera
  5. Ja jag vet, det är ju kanonbra, mindre bra (för plånboken) är ju att dom öppnat en riktig webbshop. Tror nästan jag måste sätta hänglås på kontot och be Tobbe om att få en veckopeng istället. =)

    SvaraRadera
  6. Ser kanonfint ut ihop!! Lite synd dock att rutorna går horisontalt istället för som på produktbilden men det gör inget ändå tycker jag.
    När har bebisen tänkt kika ut då kan man undra!?;-)
    Vilket snyggt badrum, vilken njutning med så fräscht och fint våtutrymme. Längtar till vi ska göra vårt!!
    Kram Ina

    SvaraRadera
  7. Nina kommenterar:

    Anna fick en liten Ellen den 6 september. Hon vägde 4080gr och var 52cm lång. Alla mår bra men är lite trötta. :-D

    Det kommer garanterat ett inlägg om det när familjen kommit hem och landat, men nu vet ni alla Mollybloggisar det. :-)

    /ND

    SvaraRadera
  8. Vilken bra kombination, blir superfint!

    SvaraRadera