söndag 12 december 2010

Dagens test

Ända sen långt innan jag fick Ellen har jag tänkt att jag ska använda sjal att bära i. Det ser så himla mysigt ut när barnen sitter nära och dessutom är det väldigt ergonomiskt. I somras slog jag till på en sjal och utan att veta vilken man skulle ha... Det visade sig vara en ringsjal och den var väl inte optimal till nyfödda. Idag har vi gjort ett test med den och det känns som att det kan vara en riktig hit! Den här ska hårdtestas över jul och nyår! Detta är dock vårt första försök.

2 kommentarer:

  1. Finfint första försök!

    Jag är fd sjaltokig och kan inte låta bli att hurra över att du jobbar framför spegeln! Perfekt utgångsläge och ett tips att gå på är att rumpan skall vara lägre i sjalen än bebisens knäveck. Om du bullar ut lite mer för rumpa så blir det automatiskt djupare sittyta och knäna hamnar högre. Tadaaaa du slipper hålla, det blir bekvämt och bebis får rejält bra stöd av mamma och sjalen. <3

    (detta kanske du redan visste.. hoppas du inte tar det fel, det är av omtanke för att det skall vara bekvämt för dig när du bär)

    Glad advent!
    KRAM //Bina

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för tipset! Jag hade lånat en trikåsjal också, men vi blev aldrig några bra kompisar. Det var lite för bökigt att knyta med en liten som ville äta nu och då. Det här känns mer som min melodi! Jag är en sjalbärare i teorin... Men nu kanske det blir av!! kram Anna

    SvaraRadera