måndag 21 juni 2010

Disträ (med stort D)

I fredags hade jag storslagna planer på att göra ett långt inlägg med bilder på det som händer i badrummet. Vi skulle åka till Oslo och jag skulle blogga från bilen med mobilt nätverk. Gissa om mina planer sprack?
När jag drog igång datorn var det ca 10% batteritid kvar och det tänkt att jag skulle tömma bilder ur kameran, redigera dem och publicera dem. Dessutom hade jag tänkt att jag skulle hinna med lite mer.. Började med att tömma kameran och det funkade. Redigeringen gick också snabbt! Ojoj, flyt. Not. Nästa moment var att koppla upp mig med hjälp av mobilen, då stöter jag på nästa problem, jag har inte installerat mjukvaran på datorn! Precis efter det konstaterandet så la strömmen av helt så det hade troligtvis inte funkat ändå... Det allra tråkigaste var att laddaren var hemma. Så kan det gå när man har stoppat huvudet under armen.
Kära A tycker att jag börjar bli allt mer disträ (som honom) och om det blir värre, kommer jag att ha svårt för att komma ihåg att klä mig på morgonen...

1 kommentar:

  1. Det vore rätt kul om du kom naken till jobbet, för då får vi nåt att diskutera. ;-)

    /Nina

    SvaraRadera