söndag 6 juni 2010

Renovering pågår!

Den senaste veckan har vi haft snickare här hemma. Tanken är att vi ska få iordning ett nytt badrum, det gamla är från 70-talet och är alldeles för litet. Varje dag när jag kommer hem springer jag upp och kollar vad som hänt sen dagen innan :-) Det är jättespännande!
Såhär såg det ut i måndags när vi kom hem från jobbet:
Hela gästrummet var utrivet! :-o

På tisdagen började dock det nya badrummet ta form, de hade redan fått upp den nya väggen:

Det gick väldigt snabbt och på onsdagen var elektrikern här också. Nu är elen på plats! Golvet har det dock inte hänt nåt med, till vissa kissars stora förtjusning. Gissa om det är mysigt när hon vill upp i sängen sen?
Detta har dock inte hindrat snickerierna, nu har vi fått in golvspånskivor och vatten till de rätta ställena.
Idag har de lagt in våtrumsgips också, men det har jag inte hunnit få någon bild på. Imorgon ska rörmokaren komma hit och få in golvvärmen, det ser jag fram emot!! Golvvärme har jag saknat i hallen, där det tyvärr inte fanns plats för det.
Uppdateringar kommer, förhoppningsvis tar det inte alltför lång tid innan alltihop är klart!

2 kommentarer: