tisdag 11 maj 2010

v.25

Igår var jag på första "riktiga" barnmorskekontrollen.
Det var skoj att dels få höra hjärtljuden på bebisen och dels få en koll på mina egna värden.
Så här såg det ut i rena siffror:
S/F mått (magstorlek i cm): 26. Här ligger jag på övre kurvan och det var tydligen inte så ovanligt. Den brukar normalt plana ut allt eftersom. Tydligen ska cm stämma ganska överens med antal veckor som man har gått (24+0 igår), alltså ligger jag lite över.
Blodtryck: 120/70
hB: 121 (har varit 127, 125 och nu något lägre, men helt ok).
Socker: 4.5 Normalt
Bebisens hjärtljud: 150 slag/min. Detta skulle tyda på att det är en liten tjej enligt folkmyten, men sist var hjärtljuden 140 och det är gränsen för pojke/flicka.. Enligt mamma så låg brorsan på mellan 140-145 och jag på mellan 150-155, så än drar vi inga slutsatser.

1 kommentar: