måndag 31 maj 2010

Tjej eller kille?

Ja, det finns ju massor av sätt att "kolla" vad som bor i magen. Blivande mormor tror på en liten kille, blivande farmor tror på en tjej... Jag tror en kille, mannen en tjej... Haha, så här säger skrocket och gammal folktro:

KILLE - TJEJ (fet stil anger mitt svar)
Magens form är: Toppig, utstående mage -Utbredd mage
Pigmentrand på magen: Lång tydlig rand - Ingen ~Kommentar; har precis kommit, men svagt..
Babyns hjärtfrekvens är: Under 140 slag/min. - Över 140 slag/min.
Mammans skönhet: Bibehållen skönhet - Flickan tar sin mammas skönhet
Halsbränna: Mycket halsbränna - Lite eller ingen halsbränna
Babyn hickar: Lite eller inte - Mycket
Babyn sparkar: Mycket - Lite mindre
På UL håller babyn: Händerna mellan benen - Händerna någon annanstans
Urinvägsinfektioner: Inga hitills - Många
Var i magen babyn ligger: Babyn ligger högt - Babyn ligger lågt
Befruktningsdagen var ett: Udda datum - Jämnt datum ~Kommentar; vet inte...
Blödande tandkött: Mindre blödande (inget) - Mycket blödande
Utputande navel: Senare under graviditeten - Tidigt i graviditeten
Mamman sugen på: Surt/Salt - Glass
Babyn sparkar: Mycket på höger sida - Mycket på vänster sida
Mamman illamående: Inte eller lite - Mycket
Mammans vårtgård är: Starkt avgränsad - Mera suddig
Håret på mammans ben är: Snabbare växande - Normalt växande ~Kommentar; Växer knappt alls!! Lycka! :-)
Mamma sover på: Vänster sida - Höger sida
Mammas händer: Torra - Mjuka
Ät vitlök: Stinker vitlök - Luktfri
Ansiktsform: Som vanligt - Rund
Bröst: Vänster är större - Höger är större

Resultat: 14 för en liten kille, 5 för en liten tjej... Bara 12 veckors väntan kvar nu!

2 kommentarer:

  1. Jag längtar också !! pok / A

    SvaraRadera
  2. Hmm, jag hade ungefär 50/50 på de som jag kunde svara på. Men jag *bar* på en kille! Det kändes verkligen så. Och ut kom en efterlängtad tjej! Bingo! :-)

    Nina:-)

    SvaraRadera