torsdag 31 maj 2012

Träning, äntligen!

Jag har varit otroligt svårmotiverad inför att börja träna igen efter graviditeten. Jag har gjort ett par försök att komma igång, men så har jag blivit sjuk, det har varit dåligt väder, ingen att gå med osv. Ni hör ju själva!
Häromdagen när jag såg mig i spegeln bestämde jag mig för att sätta igång igen. NO excuses!
Så efter en vår med enstaka promenader, ett och annat försök med löpning och mest soffsittande så åkte jag iväg till närmaste Friskis & Svettis. Inte alls min typ av ställe. Missförstå mig rätt - jag älskar att gå på pass och träningsställen men inte jobbigt hurtfriska Svettis. Var annanstans kan man se gubbar på 78 i alldeles för små shorts (från 1973) som har världens kondis?
Nu tog jag ändå Friskis för att testa ett pass Indoor walking. I måndags var det väl sådär, igår var det jätteskoj!! Och det är inte snack om nån "walking"; man kan ta i så att man är helt slut. Det är min melodi. Ta ut sig maximalt en timme två tre gånger i veckan och ta det lugnt resten av tiden.
Eftersom jag tycker att det är skoj att kunna följa upp hur duktig jag varit ( ;-) ) använder jag en hemsida/app som jag kan registrera min träning i (som en träningsdagbok). Sajten heter Funbeat. Där kan man lägga in sina vänner också och se hur mycket de har tränat.
Så här ser min träning ut de senaste 60 dagarna (och det mesta är från de senaste 3 veckorna...)!

Eventuellt hinner jag bli lite tajt innan bikinisäsongen drar igång på allvar...
~: kram Anna :~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar