måndag 31 augusti 2009

En vanlig dag mitt i behandlingen

Idag har jag varit på blodprov. Halv åtta på fert:en. Inga problem, men nu börjar jag bli trött... Iofs inte så hiskeligt mycket tidigare än att gå till jobbet, men ändå. Det kanske är anspänningen. Blodprovet skulle visa om jag behövde ändra dosen på sprutan eller om jag skulle fortsätta med ordinerad dos på 150 enheter. K från kliniken ringde nyss och tydligen ska jag bara fortsätta som innan. Skönt. Ingen förändring. Då har ju mina nivåer stigit som de ska och jag verkar inte bli överstimulerad heller.
På fredag är det dags för nästa steg, ultraljud. Då kan de se hur många äggblåsor jag har och om jag får åka till Uppsala nästa vecka. Men fredag är fredag och det är fortfarande bara måndag.
Jag har iallafall inte några hemska biverkningar av medicinerna (än?). Lite törstigare än vanligt och definitivt tröttare på kvällarna, men inget värre än så. Det känns bra. Vissa verkar ha det väldigt jobbigt med de här medicinerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar