söndag 16 augusti 2009

Odd... me???

Helt plötsligt är det som en uppenbarelse har kommit! Jag har fastnat för Odd Molly plagg - DELUXE!! Hur kom det sig?

Det började tidigt i somras när jag var på en bussresa (hör och häpna!) och en vän som jag haft sen barnsben sa "Jag har blivit galen, har beställt 2 olika Odd Molly-koftor. De heter Lovely knit... En ljusgrön och en turkos."

Plötsligt kände jag att jag också vill ha nåt fint mollyplagg.. Helst igår! Funderade inte vidare så mycket just då, men tanken ploppade upp lite då och då under sommaren. På hemväg från semestern och de jämtländska skogarna passerade vi Vemdalens skidshop och jag fick chansen att äntligen prova några plagg. Stilen på många mollyplagg har inte varit riktigt min tidigare och jag blev förvånad över den härliga känslan i kläderna. Jag kom ut med en påse och hade köpt mitt första Mollyplagg; en frilled blouse #613 i rött. Hur söt som helst och jag tänkte att den skulle bli snygg till jeansen i höst. Inte kunde jag ana vad det inköpet skulle leda till...
Jag började surfa och söka nya godbitar. Blogg efter blogg genomsöktes och jag gjorde ett första trevande besök i stadens enda Mollybutik. Deras klädsnurror var tyvärr ganska tomma och jag surfade vidare.
Ooooh, ett nytt mollysläpp om några veckor?? Modevisning på nätet? Mycket spännande och jag började klicka runt på Mollys egen sida. Hittade flera favoriter och började fråga de närmsta vännerna om de provat nåt plagg. Flera av dem sa saker som "Nä, inte än, men jag drömmer om några fina till hösten" "Jag ska köpa nåt plagg när jag har gått ner i vikt" osv.. Varför har jag aldrig sett Molly innan?

Plötsligt var dagen för det nya släppet "Fall" här och jag hade precis fått ett underbart besked. "Då ska jag unna mig ett plagg ur de nya kollektionerna för att fira!" och så klickade jag hem en underbart mjuk Check me blouse #16 i färgen grey. *Nu* är jag fast....

1 kommentar: