fredag 15 januari 2010

Spring - del 2

Som sagt i det förra inlägget så blev det ju definitivt fler än 5 favoriter som jag hittade i vårkollektionen. Tänkte att jag skulle fylla på min lista listgrann, för man kan ju inte ha *bara* kappa och en omlotttunika? Eller? Ja, det skulle ju vara den lilla blommiga portmonnän då, men den täcker ju knappast hela nederdelen...

Jag är en kjoltjej och har nog alltid varit det, lite mer eller mindre. Det senaste årets mode med tunikor och klänningar passar mig perfekt! Det är ju så underbart skönt att slippa tajta byxor (jodå, jag har såna också.. ;-) ).
Här kommer min absoluta favoritkjol ur vårkollektionen, men jag tycker att den drar sig lite konstigt på den här modellen. Den ljusa och den röda satt snyggare, men de bilderna tog jag inte.

Happy mondays skirt #191 i Military


Vidare har jag fastnat för härliga sprallrosa Fonda dress #230. Den skulle vara perfekt till och från badplatsen och hemma i trädgården.

När man inte kan ha kappa, kanske nåt annat värmande behövs. En Lovely knit hör väl nästan alla Mollygarderober till, men än finns det ingen i min garderob. Jag har suktat efter en under hösten i Royal, men har alltid stoppat mig själv i sista stund...

I vår kanske jag ska slå till, den här fina grå har jag fastnat för. En enkel basfärg, som passar det mesta.





Lovely knit #233 i grey.
Nu ska jag göra en liten Traderakoll och se om det går att göra lite fynd!
Ha en skön kväll!

3 kommentarer:

  1. Den grå koftan var jättefin. :-)

    /Ballerina;-)

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha, nu kom jag allt på dig, snubblade in här utan att veta att det var du, i min jakt efter en röd taradiddle gick inte så bra med den jag fick tag i när vi smsade och så ser jag att du har värsta Odd Molly bloggen, här kommer jag kika in lite titt som tätt och hålla mig uppdaterad av vad som händer......

    Kram
    Lilla C

    SvaraRadera