onsdag 21 april 2010

Symptom och annat

Jag verkar ha varit ovanligt skonad från diverse symptom som andra gravida har eller har haft. Det känns otroligt lyxigt att ha sluppit illamående och foglossningar till exempel.
De sista 4 veckorna har jag dock drabbats av blodtrycksfall, kanske 4-5 gånger. Då kan jag sitta eller gå och plötsligt börjar det flimra framför ögonen och jag börjar svettas. Inte alls skönt kan jag meddela...
Första gången det hände på riktigt var när jag satt på ett möte på jobbet. Gissa om kollegorna blev förvånade när jag var tvungen att krypa ner på golvet på knä och lägga pannan så långt ner det gick för att undgå svimning... Inte blev det bättre när det knackade på och det kom in ytterligare en person som såg mig. Hahaha. Jaja, det kan jag ta.

Igår var jag på gravidyoga igen. Det är riktigt skön träning med tanke på att jag inte lyckas komma iväg på nåt annat. Tanken på att träna under hela graviditeten kändes otroligt bra *innan* jag blev gravid. Nu däremot tar det emot att resa sig ur soffan. Jag tror att det är bra med träning som fokuserar på andningen och lugnet. Att det dessutom är fokus på förlossningen känns ännu bättre (om än lite avlägset än).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar