onsdag 28 april 2010

Virka mormorsrutor

Nu i dagarna har jag bestämt mig för att börja virka en liten filt i mormorsrutor. Den är tänkt att bli ett litet täcke till barnvagnen (om jag blir färdig).
Jag har inte virkat sen jag gick på mellanstadiet, tror jag, så det är lite ringrostigt. Som tur är finns internet och jag hittade en riktigt bra grundläggande beskrivning. Bara en sån sak som att göra första maskan... :-)

Tanken är att bottenfärgen blir mörkbrun och sen ska jag göra mönstret i cerise, ljust grön och turkos.
Jag hittade en sajt med riktigt billigt garn och där köper man det i härvor om ca 100g per st. De naturfärgade kostar 24.50 och de färgade 34.50. Toppenbilligt!
Här är den sajten, den heter Kämpes. Jag får väl återkomma när jag har virkat lite, så får ni se hur det blir.

1 kommentar:

  1. Åh, så fint det kommer att bli i bebisens vagn. Kram C

    SvaraRadera