onsdag 17 februari 2010

Godis

Oooh, jag vet inte vad som har hänt! Tidigare under graviditeten har jag inte haft *något* sötsug. Mådde nästan illa av fikabröd ett tag när det bara kändes sött. Om jag var sugen på godis överhuvudtaget var det saltlakrits som gällde.
Men nu - buhu, jag kommer bli jättetjock! Idag var jag tvungen att gå ner till kvartersbutiken efter lunchen och nu sitter jag som bäst och knaprar på allt möjligt. Företrädesvis salt eller surt, men det mesta är gott. :-o Inte bra alls. Massor av kamelonter, sura skallar och fizzyflaskor - mmm!! Farligt farligt...

3 kommentarer:

  1. Hmmm, tror vi får börja med lite långpromenader efter den 27:e! ;-)
    /AB

    SvaraRadera
  2. Härligt, härligt!! :-P Bara att ge efter. ;-)

    /Godisballerina

    SvaraRadera
  3. Ät allt du e sugen på, det finns en anledning..kroppen och ditt sug talar om vad bäbisen behöver. Möjligt att det inte är godis utan fett, salt, socker och kryddor i din ordinarie mat, du behöver äta mer nu vet du..
    Det går över sedan, ingenting att ens fundera över nu alls..jag har fem barn själv och alltid mått bra av att ge efter för alla konstiga "behov" under mina graviditeter och jag har haft både konstiga och många olika behov. Ett par månader efter barnens födelse (ammat då visserligen) så har jag inte haft ett enda kilo kvar..jag har gått upp allt mellan 7 och 34 kg under mina graviditeter..syns inte ett spår på kroppen och jag är 100% övertygad om att det är för att jag accepterat att jag varit gravid och tillåtit mig att vara det när jag haft barn i magen.

    Tusen lycka till dig
    Bamsekram och tusen tack för underbar blogg.
    //Kram
    snurklan@live.se

    SvaraRadera