torsdag 4 februari 2010

Klädfunderingar

Tack för alla lyckohälsningar! Jag har funderat på när jag skulle berätta här i bloggen, för det kommer ju att påverka tex mitt Mollybloggande. Inte för att det kanske har varit så intensivt som många andras, men det är ju inte samma sak att dra på en blus och inse att tuttarna inte längre får plats. För just nu är det det som sker :-) Roligt iofs, men inte så kul på alla fina kläder.
Tyvärr kan jag inte använda min fina Spoiler längre, sömmarna drar isär på några ställen. Så nu får den vila i väntan på att jag återfår min vanliga form om nåt år eller så...

Som tur är har ju de flesta mollysar ganska mycket vidd under bysten, så en del kan jag fortfarande använda. Tanken som jag har nu är att försöka vara smart och inte handla så mycket som jag ändå inte kommer att kunna ha om sisådär 2-3 månader. Planen nu är att jag ska köpa en Lovely knit när de kommer för den kan man ha heeeeela långa sommaren med, ändå tills liten har tänkt komma ut. Och även efter det, såklart.

Igår var jag på Me & I klädparty. Det har gått inflation i såna här hemmaklädpartyn med barnkläder tycker jag, men det är kul att träffa lite tjejer och fika. Jag vågade inte drista mig till att köpa något åt liten än, det kändes för tidigt, men jag hittade en skön sommarklänning åt mig själv... Alltid något. Tyvärr lyckas jag bara få med en bild bakifrån, jag och .gif-filer som växlar är inte kompisar.

2 kommentarer:

  1. Ska bli kul att se mollysar på en växande mage ;-) Nog finns det en hel del plagg som kan funka?

    Jag kikade in på me & I ´s hemsida. Den klänningen du visar är jätte-fin. Gillar omlott-tunikan med äppeltryck. Min mamma hade en klänning med liknande tryck på 70-talet. Nostalgi.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Åh, jag köpte en likadan till mig i onsdags på ett Me&I!

    Kram Elin (MOE)

    SvaraRadera