tisdag 16 februari 2010

v.13 (v.12+3)

Oj, vad tiden rinner iväg! Jag tyckte nyss att vi fick vårt efterlängtade plus och nu är det plötsligt 8 veckor sen! Ojoj.
Den värsta tröttheten har släppt nu, men om jag håller igång ett tag, så är det bara vila som gäller sen. Tex i lördags var jag på stan med kära A och shoppade. Efter 3 timmars shopping (inklusive lunch) var jag helt slut! Det var bara att åka hem och sova middag... Galet. Jag som har varit en maratonshoppare förr. Jaja, tiderna förändras.
Nu ska krumeluren vara ca 8 cm lång och väga ca 20 gram. Det är ju inte direkt några megaprylar vi snackar här. 20 g - en halv tablettask, liksom...
Än har jag inte vågat prova på fisk heller, plötsligt tålde jag inte lukten av ens minsta bit lax. Det var minst en fiskmåltid i veckan innan och jag tycker det är sååå gott i vanliga fall. Förra veckan åt jag en portion med sushi och det var smaskigt! Det luktar inte fisk...
Annars äter jag betydligt mer saltlakrits (mmm, turkisk peppar) och en hel del kiwi och blodapelsin. Det händer också att jag knaprar på morot eller blomkål på kontoret... Det var en del fnissande när jag åt blomkål vill jag lova.

3 kommentarer:

  1. Jag kommer inte ihåg om man kanske skulle undvika sushi... Men rå fisk? Kanske bäst att undvika? Eller det finns säkert fakta på internet att kolla om du vill.

    Cheers, Ballerina!

    SvaraRadera
  2. Man får äta sushi :-) Lycka! Jag googlade det innan...

    SvaraRadera
  3. v. 13 = nektarin :-) her er listen : http://community.thebump.com/cs/ks/blogs/nb_checklists/pages/how-big-is-baby.aspx?r=0&MsdVisit=1

    Jeg klare heller ikke spise fisk lenger det luktar fysch ! men Sushi går fint og lite trkisk peppar håper det snart går over så jeg slepper spise ekstra omega 3 kapsler de smaker jo heller ikke godt.

    SvaraRadera