måndag 8 februari 2010

v.12

Nu rusar tiden och i helgen gick vi in i v.12. Det känns som ett härligt riktmärke för nu minskar risken för missfall (rent statistiskt iallfall).
Tröttheten håller i sig, men lättar nån dag emellanåt. Det är skönt att känna igen sig lite i sin egen kropp igen. Formen är dock inte densamma, men den här eller nästa vecka ska jag dra igång med lite träning igen! Det känns skönt eftersom jag brukar träna ganska mycket i vanliga fall. Eller ja, det beror väl på vem man jämför med, men 2 till 3 gånger i veckan brukar det vara. En del säger att man kan träna som vanligt, andra att man ska ta det lite lugnare. Jag vet inte vad som är "rätt" men får väl lyssna på kroppen helt enkelt. Bara tröttheten släpper så att jag orkar med något mer än att vila i soffan efter jobbet.
Krumeluren är ca 6 cm lång nu och väger ca 15 g. Inte mycket med tanke på hur den påverkat mig hittills ;-)

4 kommentarer:

  1. Det är väl häftigt att gå i väntans tider och läsa om vad som händer med bebisen vecka för vecka och se hur kroppen förändras och gör plats åt det lilla miraklet i magen. Lite omtumlande är det såklart och det är ju därför som man är så trött i början men tröttheten kommer gå över.
    Träna ska man ju kunna göra men det är nog viktigt att lyssna på sin kropp, det viktigaste är att man mår bra och man är ju inte sjuk då man är gravid däremot kan det uppstå saker som är en följd av graviditeten och då är det viktigt att rätta sig efter det.
    Ta hand om dig och magen!
    Kram Ina

    SvaraRadera
  2. Det är så häftigt att vänta barn!
    Jag var en riktig soffpotatis under mina graviditeter... Men är man van att träna så är det nog det du ska göra för att må bra. Du lär ju känna vad som är bäst för dej och bebisen.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. grattis till graviditeten! vilken spännande tid som väntar dig nu.. jag minns när jag gick in i v 12 och jag frågade barnmorskan hur stor risk det va för att få missfall nu, och hon sa att har man nått v 12 så har man kommit långt! :))
    lycka till!

    SvaraRadera
  4. Hej Hej!

    Vet du om att du är född för 12427 dagar sedan och att du föddes på en lördag! Många grattiskramar i efterskott!

    Lilla C

    SvaraRadera