tisdag 31 augusti 2010

Övertid

Nu har jag gått 2 dagar över tiden. Än känns det inte som hela världen, men det är fler och fler som hör av sig. "Hur mår du?" "Har det hänt nåt än?" "Har du kännt nåt än?" Det kommer SMS något oftare än vanligt... :-) Kul att så många vill veta, men risken är inte så stor att de inte skulle höra något när det väl var på g.
Idag var jag på kontroll hos barnmorskan. Som väntat var det inte så mycket de kollade, bara blodtryck (130/70), S/F-mått (36) och bebisens hjärtslag (142). I övrigt verkar det bara vara att vänta.
När man gått 2 veckor över tiden får man komma in till förlossningen för bedömning, och chansen är väl att man blir igångsatt om det går så lång tid.

2 kommentarer:

  1. Jag gick över 8 dagar med ettan och det var så segt! Kändes som jag ner som helst skulle börja springa ett maratonlopp och hela tiden skulle va laddad och så hände inget! Passa på att vila, kolla filmer, DVD-boxar, gå till frissan osv osv. Du är ju så otroligt nära nu. Och min erfarenhet är att det är bättre att vila igång än stressa igång förlossningen! Lycka till! KRAM

    SvaraRadera
  2. Håller med Dr Molly. Vila och njut och ta det lugnt. Visst är det spännande, kan ju bli bebis nu när som helst! Vad roligt.

    SvaraRadera