tisdag 20 oktober 2009

Glazing...

Efter förra veckans provning har jag funderat mer och mer på söta Glazing frill tank #138 i chalk. Jag provade ju motsvarande tröja (Glazing superfrill top) och fastnade för den. Expediten påpekade att nog linnet (vintern till trots) faktiskt är ett smartare köp. Det kan man ju ha under både blusar och koftor och ändå se de söta volangerna nedtill. Tröjans volanger går knappt att få in i en ärm på en kofta... Svårt val! Linnet har helt klart seglat upp som en favorit under dagarna som gått och på fredag är det ju som bekant lönedag!!
Visst borde man väl kunna ha linnet under både söta bruna Makeout blouse och min röda Frill blouse #613? De är ju ganska korta i vanliga fall. Jag gillar att förlänga siluetten lite. Eftersom jag inte ska handla med en gång så kan jag ju trots allt fundera lite till! ;-)

6 kommentarer:

  1. JAg har ju haft hem linnet en vända men det fick gå i retur. Det var inte figursmickrande på min dallriga mage! Kanske om jag gått upp i strl hade det funkat men jag kände bara NEJ direkt. Synd då det skulle bli min FoLersättare....
    Men det är ett fint linne, bara inte på mig.......

    SvaraRadera
  2. Att ha det som förlängare blir säkert kanon, tror Pingla provade det men hon tyckte det kändes lite för lyxigt att enbart ha det som det. Jag är ingen linneperson och hade köpt toppen om jag skulle välja men som du skriver så funkar nog inte volangerna på ärmarna under något så kanske ett linne är mer användbart ändå... Åh vad jag svamlar, fick du ut ngt av detta? Hi, hi...
    Kram Ina

    SvaraRadera
  3. Hej, vilken fin blogg du har! Lägger upp dig på min blogglista!

    Det där linnet var jag inte alls sugen på innan, men jag föll för det och har köpt det. Det lär funka jättebra så som du säger och jag tycker det är väl värt att satsa på. Nu är jag en linneperson och tycker att det r ett riktigt smart köp. Kram!

    SvaraRadera
  4. Det är ett jättefint linne. På min passar inte den alls dock. Kan inte sätta fingret på varför.

    SvaraRadera
  5. Det blev ett linne för mig idag :-) Jag kände likadant att det vart lite väl pluffsigt under koftor och dylikt med tröjan.Linnet funkar jättebra under allting med sin fina lilla spetskant. Har den just nu under min 9th sweather i chalk.
    Såg tröjan på en tjej i OM butiken här om dagen, och den var jättefin på henne som var en riktig smalis.

    SvaraRadera
  6. Det där linnet är jättesött och som du säger - förlängning är det alldeles utmärkt som.

    Dessa val ;-)

    Kram

    SvaraRadera