måndag 19 oktober 2009

Lånbyte

Förra veckan gjorde jag och Anna något som jag inte skulle trott om mig själv. För bara 3-4 månader skulle jag inte ens ha tänkt tanken...

Så här är det: Anna och jag har exakt samma storlek. Vi är lika långa och har båda två förälskat oss i OMs härliga kläder. Det började på riktigt efter vår underbara shoppingdag i Stockholm den 12 september. Då provade vi allt vi kom över. Trängdes i provhytter tillsammans och fnittrade som två fjortisar. Så skojigt! När vi var på väg hemåt på tåget kom vi överens om att vi måste lånbytas mollysar. Jag har aldrig tidigare lånat ut kläder, antingen är det mina eller så har jag gett bort dem för gott. Nu infann sig känslan att vi kan få dubbelt så många fina kläder till halva priset... Typ... :-)

Sagt och gjort, förra veckan fick jag låna hennes härliga Light cotton embroidered #327 i dark blue medans hon lånade min densamma i cherry och min Check me blouse. Jag fick även erbjudande om att låna hennes röda fina taradiddle, men eftersom min grå skulle komma fick det vänta. Så den här veckan och förra har jag knallat runt i en marinblå tunika. Gissa om folk lyfter på ögonbrynen? "Har du en sån också?"

2 kommentarer:

  1. Vilken bra idé!

    Själv har jag bara kommit så långt att jag och svägerskan ger varandra kläder vi själva tröttnat på.

    SvaraRadera
  2. Jaaa så superskoj! Grattis till lån-swappingar!

    SvaraRadera