måndag 12 oktober 2009

Myomet

Idag på förmiddagen var jag på ny undersökning på Fertilitetsmottagningen här i stan. Jag hade bett om att få Dr J, och fasen vad bra han är. En läkare som man verkligen får förtroende för! Han gjorde en grundlig undersökning och berättade hur han resonerade. Han tyckte att vi ska fortsätta med en ostimulerad FET när jag har nästa ägglossning som planerat. Ingen åtgärd nu alltså. Enligt hans resonemang borde det här myomet inte påverka våra chanser nämnvärt, men om Uppsala tycker att vi ska ta bort det, så är det nästa steg då.
Nu inväntar jag alltså vanlig mens och vanlig ägglossning och sen ringer vi till Uppsala AS. Då får vi ett tinat fryst embryo tillbaka och insatt i mig och sen är det väntan igen.

5 kommentarer:

  1. Lycka till, hoppas det går vägen!! Vet hur det är att vänta och längta och gå på nit efter nit. Till slut ville det sig väl för oss och idag har vi två små fina pojkar. :-)
    Kram Ina

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att kunna trivas med sin läkare. Det är ju JÄTTEviktigt!

    Superskönt!

    Och kul att ni kör på igen. Jag kommer att hålla tummarna hela vägen! =)

    SvaraRadera
  3. Hej!!Håller tummarna för er att ni lyckas!!! Tänkte bara höra med dig om taradiddle dressen. Har själv letat efter en o undrar var du hittade den? Lycka till! mvh Mikaela

    SvaraRadera
  4. Tack! Jag har hittat min Taradiddle på Country-Dreams. Som det ser ut så finns den kvar efter min beställning också! ;-)

    SvaraRadera
  5. Tusen tack!!! Som sagt lycka till! Hade själv svårt att få barn när vi "började" Behövde dock inte gå så långt som ni nu är men vet att det är både jobbigt känslomässigt och övrigt med att hoppet ständigt tänds och släcks. Nu sitter jag här 7 år efter med 3 söta små prinsessor....Håller tummarna för er!

    SvaraRadera