måndag 5 oktober 2009

Sjuk

Igen! Så trist. Igår hade jag en sprängande huvudvärk och feber. Idag är det lite bättre och jag håller på med ett (eller snarare båda) mina stickprojekt.
I vintras fick jag garn av mamma till en kofta. Den har jag stickat på i perioder sen jul. Nu håller jag på med monteringen och det är så kul!! Förhoppningsvis blir den klar idag, få se hur mitt tålamod är... Den är stickad i ett härligt grönt ullgarn (Alpaca) som är supermjukt! Modell Drops 97-18.



Nu i början på hösten fick jag nys på ett par härliga sockor också. De var så fina så att jag inte kunde hejda mig när mina kollegor var till stickbutiken och köpte garn... Garnet är multifärgat och blir randigt när man stickar. Modellen på dem är 104-9 och mitt garn går i lila/vinröd, mörkt grön och lite orange/brunt. De kommer att bli underbara i stövlarna i vinter.
Jag har gjort ca 10 cm på den första sockan nu och de ser toppenfina ut!

4 kommentarer:

  1. Krya på dig, gumman;-)

    Om du piggnar till kan du komma hem till oss på torsdag kväll, då Magnus åker bort och det kan vara trevligt med en tjejkväll när barnen somnat...

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Åh vilka härliga sockor! Har själv funderat på att ta tag i något stickprojekt, men ledsnade lite när jag stickade babykläder till alla vänner och bara längtade att sticka till ett eget litet pyre! Men nu fick jag lite motivation igen.

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!

    Jag hamnade hos dig i kväll via någon annan mollyblogg; och plötsligt ser jag det du skriver om; ivf och myom.I måndags fick jag beskedet som en del i en nyss påbörjad utredning; att jag har livmodern full med just myom. Mim värld rasade samman och jag fick en trög massa i skallen som gjorde att jag vid beskedet inte kom på något vettigt att fråga eller säga. Trodde jag bara skulle in på en spolning av äggledarna och sedan liksom hej och tack; nu får vi se om det går bättre...vi har precis börjat vår utredning jag och min sambo.
    Min läkare kunde inte se hur mycket jag hade, men det var klart en tydlig orsak i kombination med min ålder ( 37 ) att jag inte blir gravid. Nu pratade han om att sända mig till Göteborg för vidare undersökning och en eventuell operation. Väntetid flera månader....min värld har rasat en ansenlig bit och jag vet inte vad en operation innebär eller hur de tänker, går bara och väntar och undrar och har tusen frågor och tankar ....så befriande att då jag minst anade det hittade till dig och din beskrivning av tillvaron. Nu har du en trogen följare av din blogg, då jag även är ett stort OM fan..
    Bästa hälsningar
    Demeter

    SvaraRadera
  4. Demeter: Tack för din kommentar! Jag är hoppfull om att vår situation kommer att lösa sig. Det har gått upp och ner sen vi startade vår utredning, jag har varit längst ner på botten också, men nu är jag hoppfull! Tidigare har jag inte trott att det ska funka, så det är ett steg på vägen. Jag håller tummarna för er också och jag kommer att fortsätta skriva om hur det går för oss. kram

    SvaraRadera