torsdag 26 november 2009

Dagens smygmolly

Idag har det bara varit en enda OM på. Och den syntes knappt under tunikan... Dock är det fler än en som har trott att tunikan också är en Molly! Den kommer dock från Ellos. Till dem hade jag min fyndkjol och mina nya hemstickade sockor! De är underbart sköna att ha när man har kjol. En skön mix av ull och polyester. De passar exakt till OMs royal och konstigt nog även till cherry. :-)
Här kommer en närbild på sockorna som är stickade efter mönster på http://www.garnstudio.com/(Drops design). De här kan jag rekommendera, de är ganska enkla att sticka och så är det jättebra passform på foten. Jag ska trä in ett sidenband i skaften för de är lite vida upptill. Ursäkta den knepiga posen och de tveksamma handlederna på bilden... Ser helt galet ut, men så blev det idag...



2 kommentarer:

  1. Jättefina strumpor!
    Eva

    SvaraRadera
  2. Åh vilka underbara sockar! Härligt värmande!

    Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera