måndag 23 november 2009

Reflektion

Jag har varit in på flera bloggar idag och sett diskussionen/svaren/reflektionerna om "oss" som bloggar om Odd Molly. Är det ett likformande varumärke? Jaa, kanske. Men det är väl isåfall samma som att HM, Kappahl och flera kedjor säljer mängder av kläder i samma stil. Eller att "alla" tonåringar ville ha Fred Perry-skor i somras?
Den stora skillnaden och det som jag tror "sticker i ögonen" på en del är väl att OM-kläderna är ganska dyra. Det tillverkas färre plagg av varje, men de kostar lite mer. Vad är det då som gör att vi vill ha dem? Jaa, som ny ägare av kläderna säger jag känslan. Inga plagg har jag tyckt så mycket om från första början. Inga plagg som jag har varit så noga med. Inga plagg med den sköna passformen De är mina små guldkorn just nu.
Jag har shoppat kläder i mängder tidigare, kom hem med små kassar med toppar och kjolar flera gånger i veckan. Nu spar jag lite och köper ett exklusivare plagg lite då och då.
Jag försöker ofta att blanda kläderna, en del från kedjorna och en del mollys, just för att hitta min personliga stil. Jag har alltid gillat den tjejiga stilen, höga klackar, snygg siluett osv.

Vad drar jag för slutsats då? Jaa, säg det. Men jag tycker att mina mollysar kompletterar min stil. Och ja, jag tycker att det är kul med lite dyrare plagg som jag inte ser på "alla" (inte i min ort) och som syns lite. Och ja, jag gillar komplimanger för mina kläder och mitt utseende när jag bär plaggen. Och ja, avund lyser igenom....

3 kommentarer:

  1. Avund lyser igenom - amen för det!

    Det finns de som bara handlar sina plagg på Lindex eller H&M... vad säger det om dem? Just inget alls - lika lite som det säger om oss som bloggar om OM.. även om det finns vissa som tror sig kunna läsa in att det är det enda som rör sig i vårat huvud och i garderoberna.

    Guldkorn - det är ett fint ord för Odd Mollysarna, alla passar inte alla former men det är värt att prova sig fram.

    Om man säljer och byter efter en eller två användningar av OM-plagget för att man inte trivs är mer sunt än att ha gamla "noname"-plagg liggandes i garderoben efter en användning när de inte passar.

    Frimärken.. hmm.. kanske skall vi sikta in oss på en ny hobby? ;-)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja du beskriver precis hur känslan är med dessa plagg. Guldkorn var ett bra namn. När jag började köpa OM för några år sedan var det som att hitta hem. Har också köpt mycket kläder förut och haft ett stort intresse för kläder, men aldrig förr har några kläder känts så klockrena som de här! Det är nog den känslan vi har alla vi som fastnat så ordentligt för OM, och som kanske är svår att förstå för dem som inte upplevt den!

    SvaraRadera
  3. Haha, jag är mest nyfiken på vilka som är avunsjuka! Täll mi!!

    SvaraRadera