fredag 13 november 2009

Middagsmys och äggfunderingar

Ikväll är vi bjudna på middag hos goda vänner! Det ska bli riktigt mysigt att komma iväg lite. Vi har aldrig varit där på mat tidigare, så det ska bli spännande!

Jag har funderat på om det är möjligt att känna något överhuvudtaget av det lilla embryot som blev insatt i tisdags? Kan man det? Rent teoretiskt ska det ha fäst i livmodern efter ca 1 dygn, dvs i onsdags. Jag har inga känningar i brösten, men idag har det varit en svag molande värk i ena äggledaren. Jag brukar inte ha det, så jag hoppas att det inte är dåligt iallafall :-)
Rent hypotetiskt skulle jag vara i v. 4 nu och det kan ju kittla tanken lite... Trots att jag bara har haft ägget i 3 dagar (om det fastnat). Vid en "normal" graviditet räknas ju ägglossningen (äl) som v.2 trots att det inte har funnits nåt ägg förrän dess. Nu hade jag äl på onsdagen förra veckan och eftersom det är fredag idag, blir det v.3 i onsdags och börjat på v.4 nu :-s Skumt!

Trevlig fredagskväll på er!

3 kommentarer:

  1. Ja det där är lite skumt och man får tänka både en och två gånger då man räknar. Det är så tidigt än men det finns säkert de som kan känna redan nu och vi är alla olika. Jag hoppas verkligen det går vägen för er, jag vet vad ni går igenom, har gjort det en gång och det tog sig på första. Andra sonen kom av sig själv utan någon hjälp...:-)
    Jag håller tummarna för er!!
    Kram Ina

    SvaraRadera
  2. Hej hej!!! vad mysigt att du är med embryo!!
    Det blir jag oxå i början av jan. pratade med min sambo om det,om man är gravid då det är insatt o det tycker jag att man kan tänka!
    Kram o stort lycka till från Emma i örebro

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna!!!! =)

    Vissa känner ju ingenting alls och är ändå gravida ;)

    SvaraRadera