torsdag 10 september 2009

1 embryo senare...

Idag runt halv tre, kvart i tre, befann vi oss i Uppsala igen. Då fick vi se vårt embryo som delat sig till 5 cellers storlek redan (jippi) ! Fem av sex ägg var befruktade sen i tisdags och 3 var jättefina! Det finaste satte de in såklart. De andra två åker direkt in i frysen. De två övriga sparas i några dagar till, ifall de skulle utvecklas till bra embryon fast under lite längre tid. Om de gör det så blir de också frysta, annars har vi donerat dem till forskning. Inget går till spillo alltså ;-)
Nu håller vi tummarna att det lilla lilla embryot fäster och blir till en stor rund mage i vår!

4 kommentarer:

  1. Hej,
    Är en ny läsare här och ville bara säga hej och att jag håller tummarna för er och embryot.

    SvaraRadera
  2. Å, så spännande för er och tack för kommentaren :) Det är så kul och spännande att få följa med på er resa som förhoppningsvis leder till ett litet liv, jag håller tummarna! Det är så skönt att veta att vi är så många som kämpar mot samma mål, jag blir så peppad när jag ser vilka framsteg andra gör :) kram

    SvaraRadera
  3. Jag håller tummarna för att embryot ska boa in sig fint därinne!

    SvaraRadera
  4. Håller alla tummar jag kan, stor kram!

    SvaraRadera