söndag 13 september 2009

Shoppingdagen!! :-)

Igår var en intensiv dag! Anna och jag möttes på stationen vid 5 i nio för att stiga på tåget. Allt för att vara framme i Stockholm när butikerna öppnade. Första utposten var Odd Molly butiken på Humlegårdsgatan! Tog t-banan dit och döm om vår förvåning när de inte öppnade förrän 11! *bah* Typiskt. Nu fick vi ta våra löpare ner till Matilde på Biblioteksgatan istället. Där var det som tur var öppet och vi började leta och prova favoriter. Åh, vad roligt!! Vi hade ju pratat om den här dagen i veckor!! Första favoriten blev en Spoiler underdress #749 . Jag provade den i royal och tyckte den var supersnygg, men tyvärr matchade den inte min andra favorit Light cotton embroidered #327. Den fastnade jag för i höstens färg Cherry och slog till direkt! Nu visade det sig att vi hade spenderat en hel timme i Matildes butik (!) och då var det dags att fortsätta . Jag fick en söt liten lila påse i handen och sen gick vi glada i hågen mot humlegårdsgatan igen.


De hade precis öppnat och Anna och jag klev förväntansfulla in. Det blev en del "oooh" och "aaahs" medans vi gick runt och botaniserade i butiken. Vi hade så mycket plagg att vi knappt kunde bära dem till sist. :-) Dags för provning. Vi gick in i samma provrum och satte igång. Eftersom vi har samma storlek växlade vi färger och plagg sinsemellan. Gud vad roligt! Efter en bra stund gick vi ut i butiken igen och hade ett par favoriter kvar i händerna medans vi letade efter fler plagg... :-) Personalen började se misstänksam ut, men vi fortsatte ändå. En vända till i provhytten och valen var klara! En Spoiler underdress #749 i rose och en Makeout blouse #911 i chocolat fick följa med mig hem!!

Så var det dags för lunch! Tänk vad tiden går fort när man har roligt!! "Vi tar nåt som går snabbt, va?"

Vår shoppingrunda fortsatte och vi gick till PK-huset och ytterligare en Mathilde-butik. Här tittade jag på en del koftor och nåt Spoiler-linne, men det var lite urplockat i färgerna, så det blev ingen mer shopping för mig. Anna slog till på en ursnygg jacka till vintern. Jag var också sugen på den, men avvaktar lite.

Nästa anhalt var NK och det var ganska snabbt avklarat. Vi började bli lite trötta och hade sett det mesta tidigare under dagen.
Den sista timmen spenderades på Åhléns och där fanns en hel del! Konstigt nog fanns det plagg kvar ur vårkollektionen också, men de var inte på rea som man hade kunnat tro. Här provade vi lite andra plagg igen, bla underbara Check me andress i chalk och fina Everywear dress. Jag ville hitta ett Spoiler tank också, men tyvärr fanns det inga såna på Åhléns. Det får väl vänta tills jag kan klicka hem det i brunt... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar