onsdag 30 september 2009

Drömköp

Nu har jag kollat lite ytterligare på OMs vinterkollektion och ytterligare 2 plagg (utöver Deidres dress) har funnit sin plats i mitt ha-begär... Tyvärr kommer det nog inte bli några inköp eftersom vi planerar bröllop inom en relativt snäv framtid. Men drömma kan man ju, eller hur?

Först ut är Voile short dress #153 i dark red. Så underbart snygg! Tänk vad man skulle vara fin i en sån på jobbet. Det skulle matcha snyggt med "bara" ett par blå jeans. Eller tights, kanske, det beror på hur lång den är.
Därefter en snygg kofta som, i och för sig, inte passar alls till den snygga klänningen; Firewood sweater #171. Den har jag gillat sen jag såg den första gången, men jag kan inte sätta fingret på varför egentligen... Jag tycker att det ser ut som att man får en snygg siluett i den, kanske... Smalar till midjan lite? Hmm, jaa, gillar den gör jag iallafall! Det är en söt volang nedtill och den känns lite ny och rolig, tycker jag. Risken finns väl att den kommer bli oändligt dyr eftersom den är stickad i lammull. Det är ett av mina favoritmaterial på vintern, mjukt och varmt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar