måndag 28 september 2009

Pratat med fert:en

Nu har jag pratat med Fertilitetskliniken i V-ås där jag har fått mina instruktioner och undersökningar om och inför ivf:en. De är så underbart trevliga! Jag fick den läkaren jag ville ha och ska få komma och ta bort myomet. Det känns bra. Men tydligen kan man göra på olika sätt beroende på var den sitter. Antingen blir det en skrapning eller så blir det en operation, det ska vi besluta när jag kommer dit på undersökning. Det känns jätteskönt att kanske kunna utesluta ett hinder som har kunnat vara boven redan från början... Nu blir det lugn ett par veckor, fram till nästa mens, då ska jag börja räkna dagar igen och sen ska vi få tillbaka ett av våra frysta ägg (FET=Frozen Embryo Transfer)!

4 kommentarer:

  1. Gud vad skönt!!! Vad bra att du stod på dig =)

    Men du, du skriver att ni ska göra FET nu. Beror det på att ni gör det privat? Eller är det ett betalförsök?

    Lycka till med myomborttagningen!

    SvaraRadera
  2. Åh vad skönt att höra! Får du komma och ta bort myomet direkt, eller är det någon väntetid?

    SvaraRadera
  3. Vi går via landstinget i Västerås. Då får man 3 ivf-försök inklusive alla mediciner. Alla ägg som blir över vid våra försök blir "frislängar", dvs vi betalar inte för dem, men gör försök på dem efter den vanliga ivf:en. Brukar det inte vara så?

    SvaraRadera
  4. Jag har hört olika faktiskt. Vissa kliniker använder de frysta äggen direkt, som en av gratisbehandlingarna och det förlorar man ju bara på....

    SvaraRadera