lördag 26 september 2009

Embryot är borta

Ja, efter 2 graviditetstest och blödningar i 3 dagar kan jag konstatera att vårt första ivf har misslyckats. Konstigt nog är känslan ungefär lika som varje månad när mensen kommer. Jaha, det var ju oväntat. Not!
Tråkigt är det, men jag har en liten handlingsplan redo. Ska prata med kliniken imorgon och ställa krav på att få ta bort ett myom i livmodern. (Ett myom är en muskelknuta eller ofarlig cysta.) Enligt Karolinska institutet är det ofta en orsak till ofrivillig barnlöshet. Varför har ingen sagt det innan? Dr J har tittat på den och kommenterat, men aldrig talat om att ta bort den. Varför? Det första läkaren i Uppsala sa efter ET:et var att "Om det här inte funkar, så tycker jag att ni ska ta bort myomet och prova igen".
Det ska jag alltså försöka kräva. Sen ska vi prova om nån av våra eskimåer i frysen är redo för min mage. :-)

3 kommentarer:

  1. Åh vad trist att höra! Men vad bra att du har en handlingsplan för hur ni ska gå vidare. Många kramar.

    SvaraRadera
  2. Usch vad tråkigt Anna :(

    Men jag tycker i alla fall du är sjukt stark som orkar tänka framåt sådär fort. Väldigt imponerad!!! Kämpa på för nån gång kommer det att bli din tur!

    Och lycka till med myomborttagandet. Håller tummarna.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Vad tråkigt att det inte gick vägen denna gång! Men bra att ni har coolingar i frysen som kan tinas upp till ert andra försök - och hoppas att det går bättre om den däriga myomet försvinner!

    all lycka!

    SvaraRadera