söndag 13 september 2009

3:dje ruvardagen

Nu har det gått tre dagar sen vi fick tillbaka ett litet embryo. Förhoppningsvis börjar det fastna nu! Jag letar såklart efter olika tecken på att det ska finnas kvar men har inte hittat nåt speciellt än. Magen ömmar emellanåt, men det kanske hänger kvar sen äggplocket i tisdags. Det är ungefär samma känsla som jag fick efteråt, jag vet inte hur länge det kan kännas. Det kan vara så att äggledarna fortfarande är svullna också, för det blir nästan panik när det är dags att gå på toa. Det är för trångt där nere i magen och gör ont. :-)
Den största skillnaden annars är brösten. Himmel och pannkaka, de är ömma hela tiden. Kära A tyckte att det såg ut som att jag har skaffat "sillisar", silikonbröst, men det kan jag lova att jag inte har... De är betydligt större än vanligt! :-) Troligtvis beror det på vagitorierna, men jag hoppas att det fortsätter, för då kan det vara nåt som sitter där det ska!

Jag har en bekant som också har gått igenom samma behandling precis nu, och hon har fått ett (eller ja, snarare 3) efterlängtat + på stickan under förra veckan!! Sååå roligt, och jag håller tummarna att vi ska bli mammor samtidigt. Vi har uppdaterat varandra på symptom och liknande, men än är det ju inte så mycket att gå på än...

Tack för alla snälla kommentarer, det känns härligt om jag kan peppa någon eller lyckas förmedla den bra känsla som jag har för det här. Det är omvälvande både fysiskt, och inte minst, psykiskt, men förr eller senare ska vi lyckas! *kram*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar